’A tehetséget felfedezni, alakítani, fejleszteni, ösztönözni kell,
és ez a környezet, s ezen belül az iskola feladata.’

 

A tehetségpont alapfeladataként a tehetségígéretek felismerését, azok képességének bontakoztatását, gondozását végzi intézményi szinten. A szaktárgyi versenyeken szereplő tanulóink kitűnő eredményei magukért beszélnek. Célunk a tehetséges tanulók felismeréséhez, fejlesztéséhez szükséges feltételek megteremtése a szükséges körülmények, eszközök és szakmai támogatás biztosításával. Iskolánkban jelen van az emelt szintű tagozat, a nívócsoportok, a tanórai csoportbontás differenciált képességfejlesztéssel, az érdeklődési kör alapján szerveződő tehetséggondozó körök, a tanulmányi és egyéb versenyekre való felkészítés, az erdei iskola, táborok szervezése, projekt napok, témahetek, pályázatokon való részvétel és egyéb oktatási formák.

2014-ben regisztrált tehetségpont lett iskolánk, majd 2017-ben a MATEHETSZ minősítőeljárás alkalmával bemutattuk programjainkat, bizonyítottuk elkötelezettségünket az ügy iránt. Szakértők értékelése alapján, a legmagasabb, KIVÁLÓAN AKKREDITÁLT fokozatot értük el.

2020 óta regisztrált tehetségpontként működünk nyelvi (1) és művészeti (2) területen, melyhez tavaly a testnevelés, testi – kinesztetikus (3) terület is csatlakozott.

Pedagógiai gyakorlatunkat a nyitottság, a minőségi munkára való törekvés és az újító szellem hatja át. Folyamatosan újabb tartalmi elemekkel bővítjük az órai és órán kívüli tevékenységeinket, fontosnak tartjuk korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását, a hatékony és eredményes pedagógiai munkát.

  1. Nyelvoktatásunk középpontjába a készségek, kompetenciák kialakítása áll, mely az ismeretek alkalmazására irányul. Mindezt, témahetek, projekt napok, rendhagyó tanórák szervezésével és digitális alkalmazások és eszközök használatával igyekszünk megvalósítani. A gyerekek változatos tevékenységek során tapasztalják meg az idegen nyelven történő kommunikációt. Az idegen nyelvek emelt szintű oktatása, bevált differenciálási forma, amely segíti a tanulók esélyegyenlőségének biztosítását, a tehetségek kibontakoztatását. Eredményessége bebizonyosodott a több tanéve tartó mérések tanúsága szerint.
  2. Iskolánkban a gyermekek szak-, és élményszerű ének – zene oktatása is biztosított. A tanórákon különféle hangszerekkel, zenei anyagokkal ismerkedhetnek meg a gyerekek. A furulyán kívül, egyéb hangszerek pl., cselló, gitár, zongora, tanulására is lehetőség nyílik a zeneiskola kihelyezett oktatói által. Magas művészeti színvonalon működik intézményünkben az énekkar, melynek célja a megfelelő adottságú tanulók zenei képességeinek, személyiségének igényes fejlesztése és színpadképes közösségi produkciók létrehozása. Hagyománnyá vált iskolánkban a karácsonyi és tavaszi koncert, valamint a tanév során, az ünnepélyeken való fellépés. A gyermekek esztétikai és vizuális nevelésével, fejlesztésével foglalkoznak tanítóink és rajztanárnőnk az alsó és felső tagozaton valamint a tehetséggondozó műhelyben. Iskolánk gyermekei sok pályázaton, vetélkedőn, fellépésen vesznek részt és jeleskednek munkáikkal, tehetségükkel. Iskolánk művészeti életét koncertek, dramatikus játékok, idegen nyelvű színdarabok, művészeti szakkörök, a gyerekek műhelymunkáit bemutató kiállítások jellemezték az elmúlt években.
  3. Intézményünk 1987-ban alakult. Az első tanévtől minden évfolyamon működött egy testnevelés tagozatos osztály. Ez 2013-ban a mindennapos testnevelés bevezetésével iskolánkban megszűnt. Az addig eltelt időszakban szép eredményeket értünk el kerületi, budapesti és országos szinten is. A XVI. kerületben 2009-ben megalakult a Varjú Vilmos Baráti Kör, mely 2010-ben Vándorserleget alapított a kerületben, melyet minden évben, a sportversenyeken a legtöbb tanulót indító, legeredményesebben szereplő iskolának adnak át. 2010 óta kizárólag a Budapest XVI. Kerületi Jókai Mór Általános Iskola nyerte el a VVBK vándorserlegét.

 

Kedves Szülők és Gyerekek!

Figyelmükbe ajánljuk a https://www.tehetsegkapu.hu linken elérhető oldalt.
A TehetségKapu legfőbb célja a tehetségek megismerésének támogatása. Folyamatosan bővülő eszköztárral, mind újabb szolgáltatások biztosításával nyújt támogatást a szereplőknek a tehetségazonosítás és tehetséggondozás területén.
A rendszer alkalmas a hatékony tehetséggondozó módszerek megismertetésére, terjesztésére, és segíti a tehetségek számára legmegfelelőbb események (programok, versenyek), valamint mentorok megtalálását.
A TehetségKapuban a diákok szövegértés, matematika és természettudomány területeken olyan gyakorló-fejlesztő jellegű feladatokkal ismerkedhetnek meg, melyekkel ez idáig kevesebbet találkozhattak. A rendszerben elérhető online tréningek négy (téri-vizuális, logikai-matematikai, auditív és nyelvi) tehetségterületen segítik a tehetségazonosítást.
Hasznos időtöltést kívánunk!

Az oldalon szereplő tehetségmérő teszteket az alábbiakban meg is osztjuk.
Az 1-es számmal jelzetteket 8 éves korig, a 2-es számúakat 9-13 éves korig, a 3-as számmal jelzetteket 14 éves kortól ajánljuk.
A kérdőívek segítenek a tehetségazonosításban. Az értékelési útmutató a Tehetségkapu oldalon elérhető a regisztráció után.

érdeklődés irányai megfigyelési szempontok tehetségazonosításhoz_1 (1)

érdeklődés irányai megfigyelési szempontok tehetségazonosításhoz_2 (1)

harmonikus diszharmonikus jellemzők tehetségazonosításhoz_1 (1)

Motivációs kérdőív tanulóknak – 3

Speciális megfigyelési szempontok átütő tehetség felismeréséhez – tulajdonságlista – 2

speciális megfigyelési szempontok átütő tehetség tehetségazonosításhoz_1

tehetsegjellemzok_tehetsegazonositashoz_1

Tehetségjellemzők tehetségazonosításhoz – tulajdonságlista – 3

tehetségjellemzők tehetségazonosításhoz_2

Véleményem szerint – kreativitás kérdőív fiataloknak – 4

Véleményem szerint – kreativitás kérdőív tanulóknak – 2

Véleményem szerint – kreativitás kérdőív tanulóknak – 3

viselkedésre_vonatkozó_megfigyelési_szempontok_1 (2)

viselkedésre_vonatkozó_megfigyelési_szempontok_2 (1)