’A tehetséget felfedezni, alakítani, fejleszteni, ösztönözni kell,

 és ez a környezet, s ezen belül az iskola feladata.’

 

2014-ben regisztrált tehetségpont lett iskolánk, majd 2017-ben a MATEHETSZ minősítőeljárás alkalmával bemutattuk programjainkat, bizonyítottuk elkötelezettségünket az ügy iránt. Szakértők értékelése alapján, a legmagasabb, KIVÁLÓAN AKKREDITÁLT fokozatot értük el. Az elmúlt évek során nyelvi és művészeti területen végzett tehetségfejlesztő munkánkat a fenti logó használatával és oklevéllel jutalmazta a tehetséghálózat. Azóta is igyekszünk megfelelni ennek a címnek, mely magasabb teljesítményre, minőségi munkára sarkal minket és kiemelkedő képességű diákjainkat.

A tehetségpont alapfeladataként a tehetségígéretek felismerését, azok képességének bontakoztatását, gondozását végzi intézményi szinten. A szaktárgyi versenyeken szereplő tanulóink kitűnő eredményei magukért beszélnek. Célunk a tehetséges tanulók felismeréséhez, fejlesztéséhez szükséges feltételek megteremtése a szükséges körülmények, eszközök és szakmai támogatás biztosításával. Iskolánkban jelen van az emelt szintű tagozat, a nívócsoportok, a tanórai csoportbontás differenciált képességfejlesztéssel, az érdeklődési kör alapján szerveződő tehetséggondozó körök, a tanulmányi és egyéb versenyekre való felkészítés, az erdei iskola, táborok szervezése, projekt napok, témahetek, pályázatokon való részvétel és egyéb oktatási formák. Folyamatosan újabb tartalmi elemekkel bővítjük az órai és órán kívüli tevékenységeinket, fontosnak tartjuk módszertanunk frissítését, korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását, a hatékony és eredményes pedagógiai munkát.

A Matehetsz tehetségsegítő szervezettel több szinten ápolunk kapcsolatot. A Tehetségek Magyarországa projekt keretein belül tavaly indult el a Matehetsz új tehetségsegítő programja, a Tutor Program. 2018-19-ben iskolánkból – a kerületben egyedül állóan – 13 tanuló pályázata volt sikeres, így tehetségfejlesztő szakember (tutor) foglalkozik velük csoportos és egyéni fejlesztésben. Az évek során ezek a diákjaink lehetőséget kapnak tehetségsegítő eseményeken, programokon való részvételre, ingyenes táborozásra, ösztöndíj elnyerésére, tehetségük további bontakoztatásához.

 

 

TEHETSÉG HÍREK

Tutorált diákjaink 2019

A tavalyi évhez hasonlóan Tehetségpontunk 5 tehetséges tanulót pályáztatott idén a Matehetsz által kiírt tutori pályázatra. Szerencsésen mindegyik diákunk bekerült a programba, ezzel lehetőséget kapva tehetsége további bontakoztatásához tehetségfejlesztő szakember (tutor) személyre szabott segítségével, eseményeken, programokon való részvételre, ingyenes táborozásra, ösztöndíj elnyeréséhez. A tanulók: Vodnyánszky Panna, Dezső Márton, Turi Botond, Hermann Hanna, Balla Laura. Gratulálunk, sok sikert nekik!

 

Kedves Szülők és Gyerekek!

Figyelmükbe ajánljuk a https://www.tehetsegkapu.hu linken elérhető oldalt.
A TehetségKapu legfőbb célja a tehetségek megismerésének támogatása. Folyamatosan bővülő eszköztárral, mind újabb szolgáltatások biztosításával nyújt támogatást a szereplőknek a tehetségazonosítás éstehetséggondozás területén.
A rendszer alkalmas a hatékony tehetséggondozó módszerek megismertetésére, terjesztésére, és segíti a tehetségek számára legmegfelelőbb események (programok, versenyek), valamint mentorok megtalálását.
A TehetségKapuban a diákok szövegértés, matematika és természettudomány területeken olyan gyakorló-fejlesztő jellegű feladatokkal ismerkedhetnek meg,melyekkel ez idáig kevesebbet találkozhattak. A rendszerben elérhető online tréningek négy (téri-vizuális, logikai-matematikai, auditív és nyelvi) tehetségterületen segítik a tehetségazonosítást.
Hasznos időtöltést kívánunk!

Az oldalon szereplő tehetségmérő teszteket az alábbiakban meg is osztjuk.
Az 1-es számmal jelzetteket 8 éves korig, a 2-es számúakat 9-13 éves korig, a 3-as számmal jelzetteket 14 éves kortól ajánljuk.
A kérdőívek segítenek a tehetségazonosításban. Az értékelési útmutató a Tehetségkapu oldalon elérhető a regisztráció után.

érdeklődés irányai megfigyelési szempontok tehetségazonosításhoz_1 (1)

érdeklődés irányai megfigyelési szempontok tehetségazonosításhoz_2 (1)

harmonikus diszharmonikus jellemzők tehetségazonosításhoz_1 (1)

Motivációs kérdőív tanulóknak – 3

Speciális megfigyelési szempontok átütő tehetség felismeréséhez – tulajdonságlista – 2

speciális megfigyelési szempontok átütő tehetség tehetségazonosításhoz_1

tehetsegjellemzok_tehetsegazonositashoz_1

Tehetségjellemzők tehetségazonosításhoz – tulajdonságlista – 3

tehetségjellemzők tehetségazonosításhoz_2

Véleményem szerint – kreativitás kérdőív fiataloknak – 4

Véleményem szerint – kreativitás kérdőív tanulóknak – 2

Véleményem szerint – kreativitás kérdőív tanulóknak – 3

viselkedésre_vonatkozó_megfigyelési_szempontok_1 (2)

viselkedésre_vonatkozó_megfigyelési_szempontok_2 (1)